vrijdag 23 november 2012

Er kan er maar 1 de baas zijn

En meestal ben ik dat.
Maar vandaag heb ik het onderspit moeten delven. Meerdere keren.
Want een peutertje dat zijn tandjes niet wil poetsen, niet wil eten, niet wil aangekleed worden en geen middagdutje wil doen, is geen pretje (believe me).

Zijn tandenborstel vloog meermaals tegen de grond, net als zijn eten (al dan niet voorgekauwd). Bij het aankleden en pamper wisselen had meneer even bedacht dat hij profvoetballer was en kreeg ik dus een paar keer een dikke teen in mijn oog/neus/mond. En laten we maar zwijgen over het slapen. Mijn normaal zo makkelijke slaper was ineens getransformeerd in een wakker, hyperactief, maar ook hypervermoeid kindje dat twee uur lang op en af de zetel ging, tussendoor een paar keer ferm zijn keel openzette en ook nog eens deed alsof ik de stouterik was.

Mama lastig, Diego lastig. Ohja en het huis stond ook nog eens op z´n kop want vermoeide kindjes maken rommel. Tja, ze moeten hun frustratie natuurlijk ergens kwijt.

Tot mama het moe was (haha).
´Diego wil niet meer bij mama slapen? Wauw, dan ben jij flink, dan ga je in je eigen bedje slapen!´
Het leverde een paar minuten geschreeuw op, daar in zijn eigen bedje.
En toen. ´Mamaaaaaaa!´
´Wil Diego toch bij mama komen? Maar dan moet je wel slapen, he?´

En twee minuten later was hij dan toch vertrokken. Mijn schone slaper.
Zo zie je maar, dat mama´s ook wel eens de baas zijn.

5 opmerkingen:

  1. Zo te horen was niet alleen de peuter even gefrustreerd maar jij ook ;) herkenbaar ik had er 1 die 1 uur achter elkaar op de grond een driftbui kon hebben, en nu heb ik er weer 1 die gewoon gaat gillen,stampvoeten. Mama is baas ook ik moet mezelf nog af en toe herinneren dat ik dat ben.
    Hopelijk heb je morgen een betere dag en je zoontje een beter humeur ;)
    Groetjes Famke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh dat gebeurt hier gelukkig (nog) niet. Over het algemeen vind ik hem wel braaf en hij luistert ook redelijk goed voor zijn leeftijd (18m), maar soms heeft hij van die momenten he grrr.. Maarja welk kind heeft dat niet natuurlijk! En ons humeur was weer helemaal beter toen hij weer wakker werd: ik afgekoeld, hij uitgerust!
      Thx voor je comment!

      Verwijderen
    2. Die buien begonnen pas met 2 jaar ons tutje had vandaag ook een heerlijk humeur..
      Gelukkig heeft zijn slaapje 'm goed gedaan :)

      Verwijderen
  2. Haha, mama's zijn zeker de baas!! Maar soms heb je wel eens van die dagen dan gaat het niet zoals mama wil ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha inderdaad, peutertjes kunnen soms losgeslagen projectielen zijn :D

      Verwijderen