zaterdag 5 januari 2013

Bergingerig

Een berging dient op dingen in op te bergen. What´s in a name.
Maar je kunt ook overdrijven, zoals wij.
Echt alles waar we op het moment geen plaats voor vonden of waarvan we nog twijfelde of we het wilden houden, vloog naar de berging. Ook het oud papier verzamelen we er tot het wordt opgehaald. Net als mijn was die wacht op een strijkbeurt. Een heleboel dus.
Toen mijn nicht zei dat mijn berging nogal ´bergingerig´ was, wist ik dat ze een eufemisme gebruikte voor ´Wat een Stort!!!´ en dus ging ik aan de slag.

Gereedschapskisten vlogen eruit, halfvollezakken cement (?), lege dozen van de Playstation en van Telenet, de voet van de televisie die al sinds we hier wonen tegen de muur hangt en ga zo maar voort. (het viel me overigens op dat het merendeel van de spullen van vriendlief waren. HA, en dan durft hij mij te beschuldigen van rommeligheid!)

En nu? Nu is deel één van de job geklaard en ga ik deel twee tegemoet: de koelbox van mijn ohzonietrommelige-enzekernooitvergeetachtige vriend met drie flessen dethol aanpakken, uitspuiten met de hogedrukreiniger en 3 nachten laten weken in Cif.
Want ook die had hij voor zijn bouwverlof, twee weken geleden dus, in de berging gemikt, inclusief inhoud (lees: pasta met roomsaus, een banaan, chocolade en boterhammen met vleessalade).  Hellooooo, beestjes!

Maar he, mijn berging is tenminste niet meer bergingerig...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten